Krisestyring & Issues Management

Uanset om din virksomhed eller organisation har produkter, der potentielt kan være livsfarlige, hvis noget går galt, eller om I er videnrådgivere, så kan man uforvarende på et splitsekund stå midt i en såkaldt shitstorm især anno 2018, hvor sociale medier er ”kongen af øjebliksomdømmet”.

En sådan situation kræver omgående handling i form af lynhurtig afdækning af fakta, beslutning om hvad man kan/må/vil kommunikere, hvem der er talsmand, budskabs- og medietræning, hvem der er målgruppe, hvad der er kommunikationsværktøjerne og -kanalerne.

En stort set tilsvarende metode bruges når man, som virksomhed eller organisation har en negativ nyhed, der skal ud eller som man på forhånd ved, kommer ud på et tidspunkt, hvis I ikke selv kommer med den først. Der er imidlertid den meget væsentlige forskel, at man i disse tilfælde har tid til at planlægge uden ydre pres, og kan eksekvere på det rette tidspunkt og med det rette budskab, og dermed proaktivt styre budskaberne.

Ingemann & Co. kan tilbyde jeres virksomhed at styre jeres krisekommunikation uanset om det (A) er en her-og-nu-krise, som I første gang hører om, når jeres adm. direktør bliver ringet op af en journalist, (B) eller der er tale om ”planlagt krisekommunikation”, hvor der er tid til proaktivt at forberede sig.

Ingemann & Co. tilbyder også en 24-timers krise-hotline til kunder, der måtte ønske det, så der kan rykkes med det samme, hvis krisen opstår.