Stakeholder Management

Stakeholder Management kan hurtigt blive gjort til en tung akademisk disciplin. Men det er ikke nødvendigt, for grundlæggende drejer det sig om at gøre din virksomhed eller organisation endnu mere succesfuld ved at kommunikere modtagerorienteret modsat afsenderorienteret.

Ingemann & Co. benytter sig af følgende 3-trinsmodel, når vi rådgiver vores kunder om Stakeholder Management:  

1. Identifikation af stakeholders (kan være kunder, privatpersoner, medarbejdere, virksomheder, konkurrenter, foreninger, medier etc.). 

2. Vurdering af de enkelte stakeholders efter (A) vigtighed og (B) om de er positive, negative eller neutrale i forhold til jeres virksomhed eller organisation. 

3. Målretning af de budskaber, I vil ramme jeres forskellige stakeholders med. Bekræft de positive stakeholders i deres syn på jer og gør dem til jeres ambassadører. Omvend eller neutralisér de negative stakeholders og gør de neutrale stakeholders til positive stakeholders.

Dét lyder enkelt, og det er det sådan set også, men kun så længe, I er strukturerede og er indstillede på, at der skal en del rugbrødsarbejde til.

Ingemann & Co. tilbyder jeres virksomhed eller organisation assistance med alle former for Stakeholder Management uanset om I allerede arbejder med det eller skal begynde fra et nulpunkt.